Uprawiaj jogging – będziesz żyć dłużej!

Komentarze

Czego nowego się dowiadujemy? Według duńskich naukowców regularne bieganie może przedłużyć życie o około sześć dodatkowych lat. Sama zaczęłam biegać kilka miesięcy temu i na chwilę obecną biegam 3 razy w tygodniu o tych samych porach. Autorzy badań ze Szpitala Uniwersyteckiego Bispebjerg w Kopenhadze obliczyli, że regularnie biegający mężczyźni mogli wydłużyć swoje życie o 6 lat, a kobiety o 5 lat.

Jogging w Central Parku (Nowy Jork), zdjęcie: Wikipedia

Uprawianie joggingu powoduje wzrost długowieczności. Dobrą wiadomością jest to, że właściwie nie trzeba robić wiele, aby zyskać korzyści z tego rodzaju aktywności fizycznej, zapewniają autorzy badań na łamach raportu European Society of Cardiology.

Naukowcy porównali śmiertelność biegaczy i ludzi unikających tego rodzaju treningów. W badaniach zapoczątkowanych w 1976 roku wzięło udział 20.000 osób w wieku 20 – 93 lat. W celu dokonania porównania zapytano uczestników o ich sesje treningowe, długość joggingu i częstość biegania.

W ciągu kolejnych 35 lat zmarło 10,158 niebiegających osób i 122 biegaczy. Naukowcy zauważyli, że u biegaczy obojga płci spadek ryzyka zgonu w okresie badania wyniósł 44%.

Już jogging w wolnym tempie, na który przeznacza się od godziny do dwóch i pół godzin tygodniowo, przyniósł znaczące korzyści dla zdrowia. Bieganie uaktywnia pracę całego organizmu, usprawnia funkcjonowanie serca, płuc, mięśni kończyn dolnych i obręczy biodrowej. Poprawia krążenie krwi i ukrwienie całego organizmu. Obniża poziom złego cholesterolu, zapobiega rozwojowi osteoporozy. Poprawia samopoczucie i powoduje korzystne zmiany psychofizyczne, takie jak obniżenie poziomu stresu czy zapobieganie stanom lękowym.

A czy wy uprawiacie jakich sport? Może cała rodzina ma jeden ulubiony?

źródło: flickr.com

Zostaw komentarz

Adres email jest prywatny i nie zostanie wyświetlony