Długowieczność: Ćwiczenia i lampka wina?

Komentarze0

Według uczonych z Uniwersytetu Kalifornijskiego chcąc dożyć setki musimy wypijać dwie kawy dziennie, mieć hobby, oraz regularnie ćwiczyć!

W badaniach przeprowadzonych przez uczonych wzięło udział 14 tysięcy osób w wieku od 55 do 100 lat. Wyniki zostały ustalone na podstawie monitoringu ich życia przez 37 lat. Co udało się ustalić?

-osoby, które wypijały dwie szklanki piwa dziennie miały o 18% niższe ryzyko przedwczesnej śmierci, aniżeli pozostali,

-otyłość zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci, dlatego też należy zadbać o odpowiednią wagę. Jednak nie warto się przesadnie odchudzać; kilka kilogramów więcej również miało powiązanie z długowiecznością, a mianowicie BMI, które jest nieco wyższe niż norma, a oznacza 13% niższe ryzyko wcześniejszej śmierci,

-wykonywanie ćwiczeń od 15 do 40 minut dziennie zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci o 11%,

-2 godziny dziennie poświęcone na hobby obniża to ryzyko aż o 21%,

-dwie kawy dziennie zmniejszają natomiast ryzyko śmierci o 10%.

Uczeni podkreślili, że to już kolejny raz z kolei kiedy badania potwierdzają pozytywny wpływ niewielkich dawek alkoholu na nasze zdrowie. Zaznaczają, że nie należy przekraczać 14 jednostek alkoholu tygodniowo.

Fot. Wolna Polska

Zostaw komentarz

Adres email jest prywatny i nie zostanie wyświetlony