3 Wskazówki: Zaktualizuj swoje drzewo rodzinne

Każdy badacz przodków zdaje sobie sprawę, jak ważne jest utrzymywanie zaktualizowanego stanu drzewa genealogicznego. Daje to jasny przegląd historii rodziny, najnowszych odkryć i ważnych zmian w każdej chwili.

Oto trzy proste wskazówki do aktualizowania drzewa genealogicznego:

1. Wyszukaj duplikatów w drzewie

Istnieje możliwość, iż wpisałeś dwa lub więcej razy tę samą osobę do swojego drzewa genealogicznego. Jeśli używasz Family Tree Builder, możesz tam wyszukać „duplikaty”. W ten sposób otrzymasz przegląd zduplikowanych wpisów. Usuwanie ich jest niestety nieco bardziej skomplikowane, ponieważ należy to robić ręcznie. Tylko Ty wiesz, jakie informacje chcesz zachować, a które chcesz usunąć.

Czy znalazłeś jakieś duplikaty? Kliknij w dany profil, oddziel od niego osoby, a następnie usuń go.

2. Podaj daty śmierci

Szukanie przodków

Możliwe, że w Twoim drzewie genealogicznym znajdują się osoby, które już nie żyją, a informacja ta nie została jeszcze zaktualizowana.

To może mieć nieprzyjemne konsekwencje. Na przykład w formie otrzymania notyfikacji o urodzinach danej osoby…

Aktualizacja drzewa genealogicznego jest zadaniem wszystkich członków strony i powinna się ona odbywać regularnie, aby zapobiec takim incydentom, jak opisaliśmy powyżej (patrz wyżej). Jeśli masz kilka rodowodów, które zawierają daną osobę, zmiany muszą być wprowadzone we wszystkich. Osoba zmarła musi zostać oznaczona – po modyfikacji tej informacji zobaczysz zmianę na czarnym pasku, na zdjęciu profilowym.

3. Dodaj nowych członków rodziny

Czy do Twojej rodziny zawitał jakiś nowy członek? Na pewno świeżo upieczona mama nie ma czasu na aktualizację rodowodu. Jednak jesteś Ty! Zapytaj o dokładne daty: Miejsce urodzenia, datę urodzenia, godzinę urodzenia, wzrost i wagę dziecka…. Tutaj masz możliwość od samego początku wprowadzać wszystkie dane i utrzymywać profil tak aktualny, jak to tylko możliwe.

Przejdź do rodowodu, następnie do profili matki i ojca, a następnie kliknij w znak plusa, aby dodać noworodka 🙂

Czy masz jakieś inne wskazówki? Daj nam znać w komentarzach piniżej!

Komentarze

Adres e-mail jest prywatny i nie będzie wyświetlany.

  • Robert

    16 grudnia, 2018

    A jest szansa na pomoc z kontem? Pisałem na support, na Facebook i nie ma z znikąd pomocy. To taki problem??

  • Krystyna

    11 czerwca, 2020

    Jak usunąć ikony osób żle wpisanych nigdzie nie widzę Usuń

    • K

      Kasia

      15 czerwca, 2020

      Witam, należy kliknąć w kartę osoby, a następnie w nawigacji po lewej, gdzie pojawia się więcej informacji o osobie, kliknąć w Więcej, i tam pojawia się opcja usuń osobę

  • Tadeusz Żebrowski

    23 czerwca, 2020

    Mam problem, ponieważ tak się stało, że Mężczyzna z rodziny A i Dziewczyna z rodziny B wzięli ślub ze sobą, a ich rodzeństwo, czyli Dziewczyna z rodziny A i Mężczyzna z rodziny B również wzięli ślub. Są więc 2 razy ci sami rodzice wpisani. Co zrobić by to połączyć w jedność (tzn, by rodzice nie występowali dwukrotnie). Kiedyś dało radę to zrobić, a teraz każecie usuwać kogoś z drzewa.

    • K

      Kasia

      23 czerwca, 2020

      Witam Panie Tadeuszu, prosze wyjaśnić, w celu połączenia osób, nalezy pojedynczo kliknąć po kolei w kartę każdej osoby, nastepnie indywidualnie, w karcie, która pokazuje się po lewej stronie kliknąć w „Więcej”, następnie „Połącz z isniejąca już osobą”, jeśli chce Pan odłączyć jakiegoś członka od danego z rodziny, uwcześniej nalezy odłączyć go poprzez ten sam krok, a więc „Więcej” i nastepnie kliknąć „połącz z isniejącą osobą”, następnie w oknie pojawi się opcja odłączenia. Tutaj, ta sama informacja, którą opisałam, na filmiku (w języku angielskim), ale mozna śledzić kroki, gdyż wszystko pokazane jest na wideo:

  • Agnieszka

    29 stycznia, 2021

    Mam problem z dodaniem czlonkow rodziny i z aktualizacja danych. Wiem jak to zrobic, tylko nic nie dziala i nie mam znaczka ” dodaj” ani edytuj w okienku danej osoby 🙁 Pomozecie?

  • G

    Grzegorz

    5 października, 2021

    Dzień dobry
    W jaki sposób mogę w istniejącym drzewie dodać datę ślubu?

  • M

    Małgorzata

    13 listopada, 2021

    Dzień dobry, próbuję usunąć z drzewa osobę, którą niechcący wpisałam 2 razy w 2 różnych miejscach. W karcie po lewej stronie ekranu po kliknięciu na „Więcej” pojawia mi się tylko „usuń połączenie”, a nie ma opcji usunięcia osoby. Proszę o pomoc.

  • J

    Janusz

    5 stycznia, 2022

    Dzień dobry.

    Moja siostra, która jest współadministartorem witryny, zmieniła adres email.
    Przestała dostawać powiadomienia, a ja nie potrafię zmienić adresu w sekcji „zaproś krewnych”

    pozdrawiam

  • W

    Wiech

    8 września, 2023

    Dlaczego „MyHeritage” nie toleruje niektórych polskich domen mailowych? W chwili zakładania swojej strony z drzewem genealogicznym nie było żadnych problemów, ale od pewnego czasu, kiedy chcę dokonać eksportu do GEDCOM, nic się nie dzieje?
    Jeśli jest tak, że niektóre domeny są „lubiane”, a niektóre nie, to proszę o poradę, jak mogę zmienić adres mailowy na ten „pożądany”, jeśli już go wykorzystałem w innym drzewie???

  • A

    Ania

    18 września, 2023

    Jak dodac daty ślubów w istniejących już osobach w drzewie? Teraz mam te informacje ale w momencie tworzenia danej osoby takowych nie posiadałam …

  • W

    Wojciech

    20 listopada, 2023

    mam palący problem! Moje hasło dostępu utraciło ważność. Próbuję się zalogować dotychczasowym hasłem ale przychodzi komunikat że na moją e skrzynkę została wysłana instrukcja jak utworzyć nowe poorawne hasło. W odebranych brak wiadomości, w spamie też nie ma.
    Opcja zapomniałem hasła też nie działa- przychodzi taki sam komunikat że instrukcję wysłano na e maila a w poczcie nic nie ma.
    Aby nawiązać kontakt elektroniczny trzeba wpierw się zalogować. Ale jak się zalogować jak nie mam hasła. Może ktoś zna sposób rozwiązania tego problemu. Jestem osobą polsko-języczną. Bardzo proszę o pomoc. Moja kilkunastoletnia praca przepadła?

  • W

    Wojciech

    20 listopada, 2023

    Jak mogę odzyskać dostęp do mojego drzewo po utracie ważności dotychczasowego hasła. Przy próbie logowania pojawuasię komunikat o wysłaniu instrukcji ale jej nie ma. Opcja zapomniałem hasła pojawia się ten sam komunikat. Próba nawiązania kontaktu elektronicznego tylko po zalogowaniu, ale jak się zalogować jak hasło utraciło ważność. Może ktoś zna sposób?