Tydzień z Internetem 2012: Genealogia

Tydzień z Internetem 2012: Genealogia

Komentarze3

„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska kampania, koordynowana przez Telecentre-Europe – organizację pozarządową zrzeszającą sieci telecentrów z różnych krajów. Kampania ma na celu zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości Internetu. W Polsce kampania będzie przeprowadzona po raz drugi, a jej koordynacją ponownie zajęła się Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI). Jednym z trzech scenariuszy będzie Genealogia – m.in budowa drzewa genealogicznego w Internecie poprzez serwis MyHeritage.pl.

Organizatorzy zachęcają biblioteki, szkoły, domy kultury, pracownie komputerowe i wszystkie inne instytucje oferujące publiczny dostęp do Internetu, żeby wzięły udział w tegorocznym „Tygodniu z Internetem”. Między 26 a 30 marca mogą zorganizować spotkanie dla dzieci, rodziców i dziadków według jednego z zaproponowanych scenariuszy, a następnie uczestniczyć w konkursie i wygrać atrakcyjny sprzęt multimedialny. Dlatego też – drodzy użytkownicy MyHeritage – jeśli macie możliwość zaproponowania bibliotekom, szkołom, domom kultury itp. organizację tej właśnie kampanii w waszych miejscowościach – serdecznie polecamy!

Hasłem przewodnim kampanii „Tydzień z Internetem 2012” jest aktywność osób starszych i solidarność międzypokoleniowa.

Aby wziąć udział w „Tygodniu z Internetem 2012”, instytucje oferujące publiczny dostęp do Internetu powinny:

I KROK
Zapoznać się z trzema scenariuszami spotkań, przygotowanymi przez FRSI.

II KROK
Między 7 a 19 marca zgłosić chęć udziału w kampanii (formularz rejestracyjny będzie dostępny na stronie kampanii, w zakładce „Wezmę udział!”).

III KROK
Między 26 a 30 marca przeprowadzić spotkanie dla dzieci, rodziców i dziadków według jednego z zaproponowanych scenariuszy lub według własnego pomysłu. Podczas spotkania uczestnicy będą rejestrować swój udział w „Tygodniu z Internetem 2012” korzystając z internetowego licznika.

SCENARIUSZE

Spotkania organizowane w ramach „Tygodnia z Internetem” mają być wspólną zabawą dla osób w różnym wieku. Zabawą, która nie tylko zintegruje uczestników, ale także pozwoli im poznać nowe rzeczy i docenić Internet.

Przygotowane przez FRSI scenariusze to konkretne pomysły, jak zorganizować ciekawe i inspirujące spotkania dla trzech generacji, a jednocześnie w prosty sposób włączyć się w ogólnoeuropejski „Tydzień z Internetem”:

  1. „Zasadź drzewo w Internecie” to spotkanie polegające na stworzeniu drzewa genealogicznego rodziny za pomocą narzędzi internetowych
  2. „W 80 minut dookoła świata” to wirtualna podróż po wielu kontynentach.
  3. „Rozgrzewka przed EURO 2012” to turniej wiedzy o piłce nożnej wykorzystujący zasoby internetowe.

Każdy scenariusz zawiera:

  • dokładny opis, jak przeprowadzić spotkanie wraz z materiałami pomocniczymi (prezentacje, ankiety, quizy),
  • wskazówki, jak promować wydarzenie oraz gotowe materiały promocyjne (plakat, ulotka, wzór zaproszenia i informacji prasowej),
  • listę ciekawych stron internetowych,
  • wskazówki, jak pozyskać wolontariuszy i partnerów.

Czas trwania jednego spotkania to od półtorej do dwóch godzin. Na potrzeby akcji zostanie uruchomiony specjalny internetowy licznik, dzięki któremu będzie można poznać liczbę jej uczestników we wszystkich krajach. W ubiegłym roku wzięło w niej udział ponad 112 tysięcy osób z blisko 30 krajów, w tym niemal 7 tysięcy z Polski.

Dodatkowo organizatorzy ogłosili KONKURS:

Instytucje, które zorganizują spotkanie według jednego z trzech zaproponowanych przez FRSI scenariuszy lub według własnego pomysłu, będą mogły przystąpić do konkursu „Co trzy głowy to nie jedna!”. Zadanie konkursowe będzie polegać na przygotowaniu i umieszczeniu w serwisie YouTube lub prezi.com multimedialnej relacji ze spotkania, uzupełnionej o wypowiedź uczestnika spotkania oraz – opcjonalnie – o wypowiedź wolontariusza.

Do konkursu można zgłosić się między 31 marca a 30 kwietnia 2012 r. Przewidziane są atrakcyjne nagrody: dla instytucji, uczestników spotkań i wolontariuszy, ufundowane przez firmy Microsoft i UPC Polska. Ponadto do władz samorządowych nagrodzonych instytucji zostaną wysłane listy gratulacyjne.

Odwiedź stronę konkursu „Co trzy głowy to nie jedna!”

Wszystkie szczegóły dotyczące kampanii prosimy kierować do Pani Jolanty Jeżowskiej – koordynatorki kampanii pod e-mailem: jolanta.jezowska@frsi.org.pl, tel. 22 579 14 47

Partnerami polskiej kampanii są firmy: Microsoft, UPC i Telekomunikacja Polska, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Federacja Inicjatyw Oświatowych, Fundacja Matematyków i Informatyków Niesprawnych Ruchowo oraz Związek Harcerstwa Polskiego.

Przedsięwzięciu patronuje koalicja „Dojrz@łość w sieci”, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu.

źródło i zdjęcie: biblioteki.org

Zostaw komentarz

Adres email jest prywatny i nie zostanie wyświetlony

  • Maria Ferenc


    Marzec 10, 2012

    To wielkie wyzwanie!-nie jestem instytucją, ale spróbuję namówić
    tutejszą społeczność…i sama skorzystać..

  • Justyna


    Marzec 12, 2012

    Pani Mario – jak uda się coś Pani zorganizować – namówić Pani społeczność – proszę się z nami podzielić wiadomościami/zdjęciami z wydarzenia – chętnie opiszemy na Blogu.