Ellis Island i listy pasażerów do Nowego Jorku: Przewodnik po Twoim amerykańskim dziedzictwie imigrantów
- Od Katie
Nowy Jork, jako port jest bezkonkurencyjny w obu Amerykach i służył, jako miejsce docelowe dla imigrantów przybywających do Ameryki Północnej. Ponad 70% wszystkich imigrantów, którzy przybyli do USA w latach 1850-1900 przeszło przez port Nowy Jork. Nie mniej niż 12 milionów przyszłych Amerykanów przebyło przez Ellis Island od momentu jej ustanowienia w 1892 roku do zamknięcia w 1954 roku.
Wielu imigrantów, którzy przybyli do Nowego Jorku pozostało tam, i zbudowało nowe życie. Wielu przeniosło się do innych miejsc w całym kraju. Jeśli posiadasz przodka-imigranta, który przybył do USA między 1820 a 1957 rokiem, niezależnie od tego, gdzie później się osiedlił, istnieje duża szansa, że znajdziesz go na listach pasażerów Nowego Jorku.
Przeszukaj listy pasażerów Ellis Island i inne listy pasażerów z Nowego Jorku, 1820-1957
W tym artykule poruszymy historię tych ważnych zapisów i zbadamy, czego można się z nich dowiedzieć o swoich przodkach-imigrantach.
Krótka historia listy pasażerów w Nowym Jorku
Ludzie zaczęli imigrować do Ameryki na długo przed XIX wiekiem. Posiadamy niewiele zapisów dotyczących imigracji przed 1818 rokiem. W grudniu tego samego roku przedstawiciel Wirginii Thomas Newton zaproponował ustawę mającą na celu uregulowanie i zreformowanie regulacji dotyczących statków pasażerskich wpływających do portów z zagranicy. Wynikało to przede wszystkim z bardzo niebezpiecznych warunków przeludnienia, które występowały na tych statkach. Spośród około 5000 pasażerów, którzy wypłynęli z Antwerpii w Belgii do Stanów Zjednoczonych w poprzednim roku, nie mniej niż 1000 zmarło przed dotarciem do portu docelowego. Na jednym statku płynącym z europejskiego portu, ponad 700 z 1267 osób na pokładzie zmarło podczas transportu – znacznie ponad 50%. Kongres szybko zareagował na tę sytuację i 2 marca 1819 r. uchwalił ustawę Steerage Act z 1819 r., zwaną również ustawą o regulacji statków pasażerskich.
Steerage odnosi się do najniższej, najtańszej klasy zakwaterowania, którą oferowały te statki lub na którą sprzedawały bilety. Zdecydowana większość ludzi na tych statkach znajdowała się w klasie steerage – ponad 80 lub 90%. Zgodnie z tą nową ustawą, kapitanowie statków przybywających do amerykańskich portów z zagranicy byli zobowiązani do przedłożenia listy lub manifestu wszystkich pasażerów poborcy celnemu w porcie, do którego przybył statek. Wszystkie znane celne listy pasażerów zostały udostępnione przez Archiwa Narodowe, a celna lista pasażerów dla portu w Nowym Jorku przetrwała dość dobrze do 1820 roku.
W ciągu następnych 60 lat Kongres kilkakrotnie uchwalał dodatkowe przepisy, aby wypełnić luki w prawie z 1819 roku, ale stało się jasne, że potrzebna jest poważniejsza reforma. Doprowadziło to do uchwalenia ustawy imigracyjnej z 1882 r., która przewidywała więcej przepisów przeciwko przeludnieniu, w tym:
- Wymóg posiadania szpitala pokładowego z lekarzem, wyposażonego w leki i zapasy.
- Wymóg zapewnienia pasażerom 3 gotowanych posiłków dziennie.
- Wymogi dotyczące wielkości pomieszczeń sypialnych, które musiały mieć co najmniej 2 stopy szerokości i 6 stóp długości.
Imigracja do Nowego Jorku
W 1845 roku bilet na klasę trzecią z Liverpoolu do Nowego Jorku kosztował około 3 do 5 funtów. Podróż trwała zazwyczaj 3-6 tygodni, a te statki liniowe, jak je nazywano, przewoziły od 200 do 300 pasażerów.
W latach 1910-1920 statki znacznie się rozwinęły i były w stanie pokonać trasę znacznie szybciej, zazwyczaj w ciągu 6 do 10 dni. Te statki mogły przewozić kilka tysięcy osób, w tym setki członków załogi.
Przed 1855 rokiem agenci celni spotykali się ze statkami przy różnych nabrzeżach w mieście, aby zbierać listy pasażerów. Nie było oficjalnej stacji imigracyjnej, a informacje były zbierane tam, gdzie statek miał przydzielone miejsce do cumowania.
W 1855 roku stacja imigracyjna została założona w Castle Garden na Dolnym Manhattanie i funkcjonowała do 1890 roku, kiedy to została przeniesiona do Barge Office po wschodniej stronie Dolnego Manhattanu. W okresie od 1820 do 1891 roku do portu w Nowym Jorku przybyło nieco ponad 11 milionów imigrantów. Odpowiada to dwukrotności obecnej populacji Norwegii!
Wyspa Ellis została otwarta 2 stycznia 1892 roku. Pierwszą imigrantką, która weszła do budynku imigracyjnego na Ellis Island, była Annie Moore, 15-letnia dziewczyna z hrabstwa Cork w Irlandii, której wręczono 10 dolarów w złocie, aby upamiętnić jej rolę w historii Stanów Zjednoczonych. Od tego dnia do 1954 r. na Ellis Island przyjęto 12 milionów imigrantów – z krótką przerwą w latach 1897-1900, kiedy to pożar zniszczył budynek, a stacja imigracyjna została tymczasowo przeniesiona z powrotem do Barge Office na czas odbudowy.
Na fale imigracji miały wpływ wydarzenia na świecie, w tym klęski głodu, wojny i czynniki ekonomiczne, takie jak depresje, „paniki” i Homestead Act z 1862 roku. I wojna światowa spowodowała masowy spadek imigracji w 1914 roku, ale wzrosła ona ponownie z powodu kryzysu w 1921 roku. W 1924 r. uchwalono ustawę imigracyjną, która znacznie utrudniła imigrację. W rezultacie liczba imigrantów gwałtownie spadła.
Badanie rekordów na MyHeritage pasażerów przybywających z Nowego Jorku
Archiwa Narodowe sfilmowały listy pasażerów i opublikowały je w dwóch zestawach: Listy pasażerów statków przybywających do Nowego Jorku, 1820-1897 oraz Listy pasażerów i załogi statków przybywających do Nowego Jorku, 1897-1957. W serwisie MyHeritage te zestawy są połączone w jedną kolekcję: Ellis Island i inne nowojorskie listy pasażerów, 1820-1957.
W 1898 r. do formularza dodano pytanie o to, czy migrant planuje dołączyć do krewnego, a jeśli tak, należało podać jego nazwisko i adres. W 1907 r. dodano kolejne pytanie z prośbą o podanie nazwiska i pełnego adresu krewnego lub przyjaciela w kraju, z którego dana osoba przybyła. Indeks MyHeritage zawiera osoby wtórne w obu tych kolumnach, dodając 28 milionów nazwisk i relacji do naszej bazy danych pasażerów z Nowego Jorku.
Ważne jest, aby pamiętać, że te zapisy są dwustronne. Druga strona często jest pomijana. W MyHeritage połączyliśmy te dwa obrazy w jeden, dzięki czemu można łatwo przeczytać cały rekord bez utraty jakichkolwiek informacji.
Przykładowa lista pasażerów do Ellis Island
Spójrzmy na przykład włoskiego dżentelmena, Ignazio Barravecchio, który pojawia się w naszym indeksie 4 razy.
Pierwszym rekordem Ignazio w kolekcji jest ten z 1910 roku. W rzeczywistości jest to rekord syna Ignazio, Francesco, ale ponieważ Francesco wspomniał o swoim ojcu jako krewnym w kraju pochodzenia – w tym przypadku Vizzini, Włochy – Ignazio pojawia się w indeksie.
Drugi zapis dotyczy przybycia Ignazio w 1913 roku:
Zapis zawiera nazwisko kuzyna, do którego dołącza w USA, Giovanni Cosentino. Wymienia jego adres jako „jak wyżej” i widzimy, że jest grupa ludzi mieszkających w tej samej rezydencji, spodziewających się 6 pasażerów z Vizzini, którzy przybywają na ten statek, w tym inny Barravecchio, który pojawia się zaraz po Ignazio na liście.
Patrząc na oryginalny skan rekordu Ignazio, tylko z tej jednej linii możemy dowiedzieć się:
- Jego wiek: 49 lat
- Stan cywilny: żonaty
- Jego zawód: robotnik
- Umiejętności: potrafi czytać i pisać
- Jego narodowość: Włochy
- Jego pochodzenie etniczne: Południowowłoski
- Kraj pochodzenia: Sycylia
- Miasto pochodzenia: Vizzini
- Imię i nazwisko żony: Francesca Spinosa
- Miejsce docelowe: Nowy Jork
- Sam sfinansował swoją podróż
- Ma przy sobie 30 USD (warte około 950 USD w dzisiejszych dolarach amerykańskich).
- Nigdy wcześniej nie był w Stanach Zjednoczonych.
- Jest w dobrej kondycji fizycznej
- Jego wzrost: 5’4″
- Jego cera: blada
- Jego kolor oczu: brązowe
- Miejsce urodzenia: Vizzini, Sycylia
To niesamowite źródło informacji o tej osobie. Fakt, że strony są zszyte, pozwala nam łatwo znaleźć dodatkowe informacje o nim na drugiej stronie.
Kolejne dwa rekordy dotyczą krewnych, którzy przybyli później: jego kuzyna Pasquale Depetro i jego syna Vito, którzy wskazali go jako krewnego znajdującego się w Stanach Zjednoczonych.
Dodatkowe zasoby do badania przodków imigrantów z USA
Poniżej znajdują się dodatkowe listy pasażerów i rekordy amerykańskiej imigracji dostępne na MyHeritage:
- Imigranci z New York Castle Garden
- Nowy Jork, indeksy list pasażerów 1906-1942
- Listy pasażerów i imigrantów, 1500-1900
- Wszystkie kolekcje rekordów imigracyjnych i podróży w USA na MyHeritage
Dowiedz się więcej o badaniu przodków imigrantów z USA na wiki MyHeritage (w języku angielskim):
- Akta imigracyjne z Ellis Island
- Akta imigracyjne z Castle Garden
- Imigracja do Stanów Zjednoczonych
- Porty wjazdu do USA dla imigrantów
Przeszukaj kolekcję Ellis Island i inne listy pasażerów z Nowego Jorku, 1820-1957
Ten artykuł został zaadaptowany na podstawie części webinarium przeprowadzonego przez Mike’a Mansfielda na Legacy Family Tree Webinars w dniu 12 kwietnia 2024 roku. Obejrzyj pełne webinarium w języku angielskim bezpłatnie: Poszukujesz rodzinę w Nowym Jorku? Zasoby i techniki w MyHeritage i nie tylko