Mam to samo. Hasło wygasło, maila żadnego nie otrzymałam. Od tygodnia dostaję info, przy próbie logowania, że mail odnośnie nowego hasła został wysłany, aby postępować wg instrukcji. I nic.
Zabezpiecz swoje konto na MyHeritage za pomocą uwierzytelniania dwuetapowego
- Od Katie
Z powodu wzrostu zagrożeń dla danych osobowych na całym świecie, podjęliśmy wiele środków w celu zwiększenia bezpieczeństwa użytkowania MyHeritage. Prosimy o wyrozumiałość i zrozumienie, jeśli zauważysz wpływ na niektóre funkcje z powodu tych środków zabezpieczeń, a mianowiście mają one na celu maksymalizację bezpieczeństwa Twoich danych.
Bezpieczeństwo Twoich danych osobowych jest naszym głównym priorytetem w MyHeritage i dlatego zdecydowanie zalecamy włączenie uwierzytelniania dwuetapowego (2FA) na swoim koncie MyHeritage. Wykonanie poniższych kroków zajmie kilka minut, a Ty możesz zwiększyć bezpieczeństwo swojego konta i zapewnić sobie spokój ducha.
Ochrona konta MyHeritage za pomocą uwierzytelniania dwuetapowego
Najlepszą metodą zwiększenia ochrony konta MyHeritage jest dodanie do niego uwierzytelniania dwuetapowego (2FA). Ten środek bezpieczeństwa jest uważany za najlepszy sposób ochrony danych osobowych przechowywanych online.
Uwierzytelnianie dwuetapowe to mechanizm bezpieczeństwa, który wymaga podania dwóch różnych form identyfikacji przed uzyskaniem dostępu do konta. Można to porównać do zainstalowania dwóch różnych rodzajów zamków w drzwiach: jednego wymagającego podania kodu dostępu i drugiego wymagającego fizycznego klucza. Dzięki obecności obu zamków, jeśli ktoś uzyska dostęp do jednego z tych czynników – na przykład ukradnie klucz – istnieje dodatkowa blokada, która uniemożliwi mu włamanie.
Systemy uwierzytelniania dwuetapowego zazwyczaj wymagają hasła i innego czynnika, który należy podać przy każdym logowaniu, np:
- Unikatowy kod utworzony przez aplikację lub usługę uwierzytelniającą, taką jak Google Authenticator.
- Analogiczny kod wysłany za pośrednictwem e-maila
Kombinacja więcej niż jednego czynnika znacznie zwiększa bezpieczeństwo w porównaniu do polegania wyłącznie na hasłach. System uwierzytelniania dwuetapowego MyHeritage obejmuje wprowadzenie krótkotrwałego jednorazowego kodu wygenerowanego przez aplikację uwierzytelniającą lub wysłany poprzez email. Jest on prosty w użyciu i bardzo łatwy w skonfigurowaniu. Po jego konfiguracji, nawet jeśli twoje hasło zostanie skradzione, osoby stanowiące zagrożenie nie będą w stanie zalogować się na twoje konto, ponieważ nie będą posiadały unikalnego kodu, który może wygenerować tylko aplikacja uwierzytelniająca na twoim telefonie komórkowym lub za pomocą uwierzytelnienia e-mailem.
Jak aktywować uwierzytelnianie dwuetapowe na koncie MyHeritage?
W celu aktywacji uwierzytelniania dwuetapowego na koncie MyHeritage, zaloguj się na swoje konto w przeglądarce i kliknij swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu ekranu, żeby otworzyć menu, a następnie wybierz „Ustawienia konta”. Pamiętaj, że tę czynność można wykonać tylko za pomocą ustawień konta w przeglądarce na komputerze lub urządzeniu mobilnym, a nie w aplikacji MyHeritage. Po włączeniu uwierzytelniania dwuetapowego będziesz potrzebować kodu uwierzytelniającego, aby zalogować się do aplikacji.
Pojawi się strona ustawień konta. Następnie w sekcji „Uwierzytelnianie dwuetapowe (zalecane)” kliknij „Włącz uwierzytelnianie dwuetapowe”:
Wybierz metodę wprowadzania kodu weryfikacyjnego.
Istnieją dwie opcje uwierzytelniania dwuskładnikowego: za pośrednictwem poczty e-mail lub aplikacji uwierzytelniającej.
Przy użyciu aplikacji uwierzytelniającej
Ta metoda wymaga użycia aplikacji uwierzytelniającej. Najpopularniejszą opcją jest aplikacja taka jak Google Authenticator, którą można pobrać na urządzenie mobilne. Polecamy tę aplikację. Istnieją również generatory kodów oparte na przeglądarce lub komputerze.
Wybierz „Aplikacja uwierzytelniająca” i kliknij „Kontynuuj”.
Kolejnym krokiem będzie połączenie aplikacji uwierzytelniającej z kontem MyHeritage za pomocą kodu QR lub klucza konfiguracji. Otwórz wybraną aplikację uwierzytelniającą i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać nowe konto, skanując kod QR lub wprowadzając klucz konfiguracji pojawiający się w wyskakującym okienku. By zeskanować kod QR, wystarczy wybrać tę opcję w aplikacji i skierować aparat urządzenia mobilnego na czarno-biały kwadrat po lewej stronie.
Kiedy twoje konto zostanie dodane do aplikacji, kliknij „Kontynuuj”.
Następnie zostaniesz poproszony o wprowadzenie 6-cyfrowego kodu z aplikacji, co pozwoli zakończyć proces konfiguracji. Jeśli korzystasz już z aplikacji do generowania kodów dla wielu kont, poszukaj kodu wymienionego w sekcji „MyHeritage: [Twój adres e-mail]”. Zwróć uwagę, że kod zmienia się co około 30 sekund w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa, więc musisz wprowadzić go szybko. Większość aplikacji posiada wskaźnik czasu informujący o tym, ile czasu pozostało do zmiany kodu na następny.
Po wprowadzeniu kodu kliknij „Gotowe” – i gotowe! W ustawieniach konta pojawi się komunikat „Uwierzytelnianie dwuetapowe jest włączone”.
Korzystanie z uwierzytelniania e-mail
Niedawno dodaliśmy opcję przesyłania kodu weryfikacyjnego pocztą e-mail. Aby włączyć tę opcję, wystarczy wybrać „E-mail” jako metodę weryfikacji i kliknąć „Kontynuuj”. Spowoduje to wysłanie wiadomości e-mail na adres e-mail powiązany z kontem MyHeritage. Otwórz wiadomość e-mail w nowym oknie lub na telefonie, aby znaleźć kod weryfikacyjny. Następnie wprowadź sześciocyfrowy kod weryfikacyjny i kliknij „Kontynuuj”.
Jak zalogować się do MyHeritage za pomocą uwierzytelniania dwuetapowego?
Po aktywacji uwierzytelniania dwuetapowego, każde logowanie do konta MyHeritage rozpocznie się od wprowadzenia adresu e-mail i hasła w zwykły sposób. Po kliknięciu „Zaloguj się” zostaniesz poproszony o wprowadzenie kodu bezpieczeństwa z aplikacji uwierzytelniającej lub emaila. Należy otworzyć aplikację uwierzytelniającą lub e-mail, znaleźć kod dla konta MyHeritage i wprowadzić go, a następnie kliknąć „Zaloguj się”.
Dobór silnego hasła
Poza włączeniem 2FA, zalecamy przestrzeganie najlepszych praktyk w zakresie wyboru i przechowywania hasła, aby zmaksymalizować jego skuteczność. Hasło powinno:
- Być długie: minimalna długość to 9 znaków, ale lepsze są dłuższe.
- Nie powinno zawierać informacji, które można łatwo znaleźć w Internecie lub na koncie w mediach społecznościowych, takich jak imię i nazwisko, data urodzenia lub rok urodzenia, imiona członków rodziny lub zwierząt domowych.
- Powinny zawierać co najmniej jedną cyfrę i jeden znak specjalny (taki jak np. !@#$%^&*)
- Być unikalne: nie używaj tego samego hasła dwa razy do różnych kont.
- Być zapisane w bezpiecznym miejscu, do którego inni nie mają łatwego dostępu: zalecamy korzystanie z bezpiecznej usługi zarządzania hasłami, takiej jak na przykład Keeper Security.
W celu zmiany hasła należy przejść do ustawień konta opisanych powyżej i kliknąć opcję „Zmień hasło” w sekcji „Mój adres e-mail i hasło”.
Informacje dodatkowe dotyczące środków bezpieczeństwa w MyHeritage
Podczas tworzenia drzewa genealogicznego na MyHeritage lub wykonywania testu DNA MyHeritage, powierzasz nam swoje dane osobowe. Niestety, istnieją podmioty stanowiące zagrożenie, tj. hakerzy, którzy próbują wykraść dane osobowe. Ryzyko stwarzane przez podmioty stanowiące zagrożenie wzrasta, o czym świadczą niedawne wydarzenia z udziałem innej firmy zajmującej się testami DNA, o których pisały media.
Prywatność i bezpieczeństwo danych naszych użytkowników jest dla MyHeritage najwyższym priorytetem. W rezultacie podjęliśmy i nadal podejmujemy znaczące kroki w celu zwiększenia bezpieczeństwa MyHeritage i danych użytkowników przechowywanych na MyHeritage.
W ostatnich miesiącach przedsięwzięliśmy wiele dodatkowych środków ostrożności w celu ochrony danych użytkowników. Choć większość środków bezpieczeństwa odbywa się za kulisami i nie jest zauważalna, użytkownicy MyHeritage, a zwłaszcza MyHeritage DNA, mogli ostatnio zauważyć oddziaływanie niektórych ze zwiększonych środków bezpieczeństwa. Główne zauważalne kroki, które wpłynęły na użytkowników są tymczasowe. Na przykład, kilka funkcji MyHeritage DNA zostało ostatnio wyłączonych na kilka dni, ich zabezpieczenia zostały zaostrzone, a następnie zostały przywrócone. Użytkownicy MyHeritage, prosimy o wyrozumiałość; zapewniamy, że wszelkie podjęte kroki nie są samowolą, są one podejmowane wyłącznie w celu zwiększenia bezpieczeństwa danych.
Rygorystycznie przestrzegamy również polityki minimalizowania przechowywanych przez nas informacji, co skutkuje mniejszą podatnością danych na wszelkie zagrożenia. Przykładowo, nieaktywne konta bez danych lub prawie bez danych na MyHeritage są rutynowo usuwane – to nie jest nowość i jest to nasza polityka od lat.
Hasła nieaktywnych użytkowników wygasły i zostały usunięte, więc zmniejszyła się liczba haseł, które mogą zostać skradzione lub wykorzystane przez podmioty stanowiące zagrożenie. Wszystkie hasła aktywnych użytkowników również rutynowo wygasają, aby użytkownicy nie używali ponownie haseł, których używają również na innych stronach internetowych. Twoje hasło na MyHeritage wygasło lub zostało usunięte, lub wkrótce wygaśnie i zostanie usunięte, co wymaga ustanowienia nowego hasła. W tym celu należy utworzyć nowe hasło, które jest bardzo długie i unikalne dla MyHeritage; wybierz hasło, którego nigdy wcześniej nie używałeś na żadnej innej stronie internetowej i będziesz go używać tylko na MyHeritage i nigdy nie używaj go ponownie na żadnej innej stronie internetowej. W ten sposób, jeśli złośliwi podmioty zdołają ukraść jedno z Twoich haseł z innej strony internetowej, z której korzystałeś, nie będą mogli zalogować się do MyHeritage jako Ty i uzyskać dostępu do Twoich danych za pomocą tego hasła, ani nie będą mogli uzyskać dostępu do podstawowych informacji o Twoich dopasowaniach DNA.
Zgodnie z powyższym opisem, zalecamy dodanie uwierzytelniania dwuetapowego (2FA) do konta MyHeritage. Niedługo stanie się to obowiązkowym wymogiem dla naszych klientów DNA, ale prosimy o działanie już teraz i dodanie go nawet zanim stanie się to obowiązkowe lub nawet jeśli nie jesteś klientem DNA, ponieważ zwiększy to bezpieczeństwo Twoich danych w każdym przypadku. Konfiguracja uwierzytelniania dwuetapowego wymaga niewielkiego wysiłku z Twojej strony; nie możemy tego zrobić za Ciebie bez Twojego udziału.
Dziękujemy za zaufanie do MyHeritage i jesteśmy w pełni zaangażowani w dalszą ochronę i zachowanie cennej historii rodzinnej.
Paweł
8 listopada, 2023
Moje hasło wygasło, żadnych informacji nie dostałem na mail. Obecnie nie mogę się zalogować, reset hasła też nie działa. Spam, kosz itp. też sprawdzone – żadnych informacji. Kilka dni temu wszystko działało.
Polityka wycinania użytkowników 🙁