Kontaktowanie innych użytkowników MyHeritage: Instrukcje i wskazówki

Kontaktowanie innych użytkowników MyHeritage: Instrukcje i wskazówki

Jednym z najważniejszych celów MyHeritage jest pomóc Ci w połączeniu się z nowymi krewnymi. To wspaniałe móc rozszerzyć grono członków rodziny, jednak jednocześnie bardzo ważne dla Ciebie, jako osoby która zapewne wzięła odpowiedzialność za odkrycia historii swojej rodziny, a to nie zapewne nie lada wyzwanie. Dlaczego więc tak ważne jest, aby rozszerzać grono krewnych, i kontaktować odnalezionych krewnych? Zapewne osoba, którą skontaktujesz dokonała samodzielnie wiele odkryć, a wymiana informacji pomiędzy sobą może przyczynić się do obopólnych korzyści.  

W każdej chwili możesz skontaktować użytkowników MyHeritage poprzez nasz natywny system wiadomości. MyHeritage nie wyświetla adresów email użytkowników, ani innych danych kontaktowych, tak aby chronić ich prywatność i zapewnić bezpieczeństwo danych. Domyślnie, system wiadomości wysyła powiadomienie mailowe do użytkownika, który otrzymuje wiadomość, tak więc nawet jeśli nie sprawdzają oni regularnie swojej skrzynki wiadomości na MyHeritage, jednakże prędzej czy później na pewno zobaczą wiadomość od Ciebie. 

Jeśli już udało Ci się skontaktować użytkownika, i czujesz, że Wasz kontakt na to pozwala, zapewne będziesz chciał poprosić o wymianę maili, czy numerów telefonu, i kontynuować rozmowy już poprzez te nośniki. 

Jak skontaktować użytkownika MyHeritage? 

W zależności od tematu, czy kontekstu, istnieje wiele sytuacji, w których zapewne chciałbyś skontaktować użytkownika MyHeritage. Oto kilka przykładów sytuacji, które spowodują, że zapewne zechcesz skontaktować innego użytkownika: 

  • Otrzymałeś wysokiej jakości Smart Match (Dopasowanie) z danym użytkownikiem 
  • Użytkownik, lub osoba zarządzająca daną stroną widnieje, jako Dopasowanie DNA
  • Znalazłeś użytkownika, który poszukiwał tego samego krewnego poprzez SearchConnect.

W każdym z wyżej wymienionych przypadków otrzymasz możliwość, aby skontaktować właściciela strony, lub osobę zarządzającą danym kitem DNA. Na przykład, jeśli chciałbyś skontaktować kogoś poprzez dopasowanie Smart Match: 

Z Twojej listy dopasować DNA: 

Kliknięcie w przycisk “Kontakt” lub też link przekieruje Cię do skrzynki MyHeritage, gdzie możesz napisać wiadomość i wysłać ją. 

Jeśli odwiedzisz stronę innego użytkownika, i nie jesteś członkiem, na górze strony pojawi się pasek zapraszający Cię do złożenia wniosku o członkostwo. Jeśli klikniesz na “Złóż wniosek, pojawi się okno dialogowe, gdzie możesz wprowadzić powód, dla którego składasz wniosek o członkostwo, jeszcze przed wysłaniem wiadomości.  

Wskazówki dla zwiększenia prawdopodobieństwa, że skontaktowany użytkownik odpowie

Czasem ciężko nam przysłowiowo “zwrócić na siebie uwagę”. Stale jesteśmy bombardowani mailami i wiadomościami. Często inni pomijają nasze wiadomości, tylko ze względu na ogrom informacji, lub: 

  • Wyłączyli powiadomienia maili, i nie sprawdzają skrzynki wiadomości MyHeritage regularnie
  • Zignorowali powiadomienie mailowe, informujące o Twojej wiadomości 
  • Przeczytali Twoją wiadomość, jednak nie zrozumieli dlaczego ich kontaktujesz, i co powinni odpowiedzieć

Podczas, gdy niewiele możesz w dwóch pierwszych sytuacjach, jednak możesz zapobiec trzeciej, poprzez poświęcenie nieco dłużej chwili na napisanie solidnej wiadomości. 

Jeśli chcesz zwiększyć prawdopodobieństwo otrzymania odpowiedzi, sugerujemy napisanie zwięzłego i trafiającego w sedno tematu oraz użycie następującej struktury:

  1. Przedstaw się
  2. Podaj kontekst kontaktu
  3. Zarządzaj oczekiwaniami

Jeśli zwyczajnie kontaktujesz kogoś, pisząc: “Widzę, że mamy 0,6% wspólnego dopasowania DNA, chciałbym z Tobą porozmawiać”, mało prawdopodobnym jest to, że otrzymasz odpowiedź zwrotną. Całkiem prawdopodobne, że osoba ta posiada 5 000 innych dopasowań DNA, które dzielą z nią 0,6% DNA, a więc jesteś dla niej zwyczajnie kolejnym nieznajomym, który pisze krótką, nieciekawą wiadomość. Jeśli jednak sprecyzujesz swoją wiadomość nieco bardziej, jasno wyrazić się, czego od tej osoby oczekujesz, jakich informacji, oraz co możesz im zaoferować, bardziej prawdopodobne jest to, że otrzymasz odpowiedź. 

Zarządzanie oczekiwaniami oznacza jasne określenie, czego oczekujesz od danego kontaktu, i czego oni mogą oczekiwać od Ciebie. Zadawanie dobrych pytań jest kluczowe: im bardziej specyficzne, tym lepiej. “Chciałabym otrzymać informacje o Twojej rodzinie” – jest zbyt ogólne – osoba skontaktowana nie będzie wiedziała, jak odpowiedzieć Ci na to w jednym, krótkim zdaniu. “Kiedy Twój przodek o nazwisku Kowalski imigrował do USA, i skąd pochodził?”, lub “Nazwiska przodków, które poszukuje to Kowalki, Janowiec, i Płachta. Czy posiadasz jakiś przodków o tych nazwiskach, i głębsze informacje o nich?” są lepszymi, bardziej sprecyzowanymi pytaniami. 

Poniżej prezentujemy praktyczne wzrory wiadomości, które mogą posłużyć Ci właśnie jako przykład do wysłania wiadomości: 

Przykład 1: Wysyłanie prośby o członkostwo

Witam Panie Janie,

Nazywam się Maria Nowak i mieszkam w Chicago. Otrzymałam Smart Match™ z Twoim drzewem dla pra-wujka od strony Mamy, Stanisława Kowalskiego i zauważyłam, że Twoje drzewo zawiera osoby, o których nie mam żadnych informacji. Chciałabym zostać członkiem Państwa strony, aby móc zobaczyć więcej szczegółów. Ja również zaprosiłam Cię do zostania członkiem mojej strony rodzinnej.

Dziękuję,

Maria

Przykład 2: Kontaktowanie użytkownika poprzez SearchConnect™

Temat: Poszukiwania Stanisława Collins

Witam Panie Janie,

Nazywam się Maria Nowak i mieszkam w Chicago. Zauważyłam poprzez SearchConnect™, że Pan i ja badamy tego samego przodka, mojego pradziadka od strony mamy Stanisława Collins. Chciałabym się dowiedzieć,  w jaki sposób jest Pan spokrewniony ze Stanisławem.. Może uda nam się wymienić informacjami i uzupełnić luki w badaniach drugiej osoby.

Czekam z niecierpliwością na wiadomość od Pana,

Maria

Przykład 3: Kontaktowanie się z osobą posiadającą dopasowanie DNA

Temat: Dopasowanie DNA: Poszukuje informacji o Stanisławie Collins

Witam Jan,

Nazywam się Maria Nowak i mieszkam w Chicago. Widzę, że posiadamy zgodne DNA na poziomie 1-3 kuzynów, a AutoClusters umieszcza Cię w klastrze z kilkoma osobami po stronie mojej matki. Próbowałem znaleźć więcej informacji na temat przodka z tej gałęzi rodziny, mojego pra wujka Stanisława Collins. Czy posiadasz jakieś informacje o Stanisławie? Czy wiesz może w jaki sposób możemy być spokrewnieni? Moja prababcia nazywała się Emilia Janowska (urodzona jako Płachta) i wyemigrowała z Ukrainy w 1883 roku.

Czekam na wiadomość od Ciebie,

Maria

Komentarze

Adres e-mail jest prywatny i nie będzie wyświetlany.

  • M

    Marcin

    13 czerwca, 2021

    Nie kontaktujemy właściciela strony, kontaktujemy SIĘ Z właścicielem strony. I co to za słowo „natywny”? Taka mała dygresja.

    • K

      Katie

      14 czerwca, 2021

      Dziekujemy 🙂

  • D

    Daniel

    13 listopada, 2023

    od kilku miesięcy jestem członkiem Premium, mam wykupiony pakiet. Przy próbie zmiany hasła nieopatrznie straciłem dostep do konta. Mimo kolejnych prób ustawienia nowego hasła i kolejnych komunikatów, że hasło zostanie przysłane przez system na mojego maila (przypisanego do konta)- nic nie dostaję. Co gorsza, moje maile do pomocy technicznej (takze po angielsku) są ignorowane. Sytuacja trwa od około tygodnia. Straciłem dostęp do konta Premium, za które zapłaciłem sporo kasy, a cały serwis My Heritage totalnie ignoruje moje próby kontaktu. Szkoda. Planowałem, aby przedłużyć pakiet Premium, ale w tej sytuacji to się mija z celem.

  • D

    Daniel

    13 listopada, 2023

    I have been a Premium member for several months, I have purchased the package. When I tried to change my password, I accidentally lost access to my account. Despite subsequent attempts to set a new password and subsequent messages that the password will be sent by the system to my e-mail address (assigned to the account) – I do not receive anything. What’s worse, my emails to technical support (also in English) are ignored. The situation has been going on for about a week. I lost access to my Premium account, for which I paid a lot of money, and the entire My Heritage website completely ignores my contact attempts. Pity. I planned to extend the Premium package, but in this situation it is pointless.

  • K

    Katarzyna

    16 listopada, 2023

    Podobnie jak Daniel od kilku miesięcy jestem użytkowniczką premium. Wczoraj dostałam maila o konieczności odnowienia hasła. Żadnych maili od MyHeritage nie otrzymałam mimo komunikatu, że mam zajrzeć na pocztę. Zero kontaktu. Nic. Tak jak u Daniela. Korzystałam z serwisu wiele lat, ale odkąd wpłaciłam pieniądze, zaczęły się problemy.

  • Z

    Zdzisława

    16 listopada, 2023

    Straciłam dostęp do portalu moikrewni,Nie mogę się zalogować momo kolejnych prób ustawienia mojego konta celem ustalenia nowego hasła na podany adres e-mail którego używam nie otrzymuję zadnej odpowiedzi a jestem członkiem moikrewni

  • S

    Stanisław

    17 listopada, 2023

    od kilku dni nie mogę zalogować się bo pokazuje się komunikat że chaslo wygasło i zebym sprawdził w poczcie jak je odzyskać niestety tej instrukcji na poczcie nie mam proszę o ponowne przysłanie

  • E

    Ewa

    19 listopada, 2023

    U mnie dokładnie tak jak u państwa. 11 listopada
    Hasło przestało działac i nie da się go odtworzyć. Konto premium jest opłacone więc to nie ta przyczyna. Martwię się bo link do zmiany nie przychodzi, firma milczy a na platformie mam dużo materiałów. Może ktoś wymyśli co robić

  • K

    Karol

    27 grudnia, 2023

    Ja korzystałem z serwisu wiele lat, ostatnio się nie logowałem dłuższy czas i w listopadzie br. przy próbie odzyskania hasła otrzymuję komunikat, że serwis nie znajduje konta z przypisanym adresem mailowym, którego używam do przypomnienia hasła. Pomoc techniczna milczy a zaproszenia do opracowanego drzewa od członków rodziny nie są wysyłane na mój adres mailowy (testowałem już 3 adresy).

  • A

    Andrzej

    4 stycznia, 2024

    Wirtualna Polska odrzuca wszystkie wiadomości myHeritage. Należy zmienić swój adres, aby kontakt z obsługą techniczną mH był możliwy. Z „wp” i chyba „o2” z niewiadomych przyczyn to nie działa.

  • J

    Jolanta

    7 stycznia, 2024

    W moim przypadku jest podobnie. Proba odzyskania hasla stala sie niemozliwa. przysylany jest na emaila link, ktorego nie moge aktywowac. Probowalam sie zalogowac wielokrotnie i ciagle jest to samo. WYSLALAM REZYGNACJE, nie wiem czy bedzie skuteczna ,ale nie zamierzam placic.

  • A

    Anna

    15 lutego, 2024

    Mam to samo. Nie mogę się zalogować na konto. Jeżeli ktoś czyta to z Myheritage bardzo proszę szanujcie osoby, które do was piszą bo mają problemy i liczą na waszą pomoc. W swoim drzewku mam bardzo dużo osób.

  • A

    Agnieszka

    5 kwietnia, 2024

    A co zrobić, żeby udostępnić swoje drzewo? W ustawieniach nie ma niczego o prywatności…

  • J

    Józef

    19 listopada, 2024

    Witam serdecznie! Od kilku lat jestem członkiem MyHeritage. Ostatnio chciałem zaprosić/udostępnić osobie, która jest na Drzewie. Niestety znikła opcja Zaproś Znajomego i takiej możliwości nie ma. Wiem, że niedawno była aktualizacja, być może po tym ta funkcja znikła. Czy możliwe jest, że Admin wyłączył? Bardzo mi na tym zależy. Co należy zrobić, aby Drzewo działało poprawnie i były aktywne wszystkie opcje? Proszę o informację. Serdecznie pozdrawiam! Józef.